Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

Waterstofstation ontploft in Noorwegen

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Er is afgelopen maandag een Uno-X waterstofstation ontploft in Oslo: egear.be/waterstof-explosie

Nu gaat de pro-contra waterstofdiscussie weer oplaaien natuurlijk 💧💥

Wat denken jullie?

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Tja, risico van de technologie zeker. Ik ben er zeker van dat ze dat technisch kunnen oplossen en veilig maken. Wat mij stoort aan waterstof is de inefficientie. En daar is geen oplossing voor, dat is gewoon fysica en daar kan je niet omheen.

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Mij lijkt zo een mogelijke ontploffing (tankstation of auto) toch risicovoller dan de spontane ontbranding van een batterij. Je ziet dat bij CNG-auto's ook, die tanks durven ook al eens ontploffen, en daar sta je toch liever niet naast op dat moment...

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Mij lijkt zo een mogelijke ontploffing (tankstation of auto) toch risicovoller dan de spontane ontbranding van een batterij. Je ziet dat bij CNG-auto's ook, die tanks durven ook al eens ontploffen, en daar sta je toch liever niet naast op dat moment...
Inderdaad. Batterijen zijn moeilijk te blussen, maar ze komen maar zeer traag tot ontbranding. Er is nog nooit iemand gestorven in een EV omdat de batterijen in de fik vlogen. Er is altijd genoeg tijd om het voertuig veilig te verlaten voor het uit de hand loopt.

zoe686

Member
Lid geworden
12 jun 2019
waar brandstof mee gemoeid is,is er ontploffingsgevaar,hoe dan ook.
uitgebrande wagens op benzine of diesel hebben we al vaak gezien,maar een electrisch voertuig in de fik is voorpagina nieuws.........
een batterij in de fik,ik wil het niet meemaken,maar inderdaad,liever de tijd om tijdig te ontsnappen.

Bovenaan