Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

Wat met Nissan's elektrische plannen na Carlos Ghosn

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Nissan heeft het afgelopen decennium, samen met Tesla, een voortrekkersrol gespeeld qua elektrificatie. Nissan was in feite de enige gevestigde autoconstructeur die echt durfde inzetten op elektrisch.

De drijvende kracht daarachter was hun CEO Carlos Ghosn. Ik denk dat ze zonder Ghosn, net zoals Toyota, op de waterstof-kar hadden gesprongen. Nu Ghosn CEO af is, en in de gevangenis zit, vraag ik me toch af of Nissan wel zo sterk zal blijven pushen op het elektrische front...

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Dat wordt afwachten. In Japan willen ze inderdaad het hele waterstof verhaal echt verwezenlijken (ik zie niet hoe, maar kom).
Nissan heeft al enkele keren gesuggereerd dat er electrische versies van de Quashqai en zo komen, en Infiniti heeft net hun eerste EV aangekondigd, maar het gaat allemaal nogal traag.
Ik vind de Leaf 2 trouwens wat teleurstellend: marktconform zonder voorsprong te nemen (mag je toch verwachten van een pionier) en eigenlijk niet bijster efficient vergeleken met andere modellen. En nog steeds CHAdeMO. En nog steeds niet laden aan 100kW+
Hopelijk hebben ze bregrepen dat het succes van de Leaf echt wel iets betekend en dat het de juiste weg is. Ze moeten gewoon wat harder aan de kar trekken!

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Dat wordt afwachten. In Japan willen ze inderdaad het hele waterstof verhaal echt verwezenlijken (ik zie niet hoe, maar kom).
Ik snap ook niet hoe. Wat me wel verwonderde in Japan is dat ze, ondanks hun waterstofobsessie, zeer veel ChaDeMo laadpalen hebben staan.
Ik vind de Leaf 2 trouwens wat teleurstellend: marktconform zonder voorsprong te nemen (mag je toch verwachten van een pionier) en eigenlijk niet bijster efficient vergeleken met andere modellen. En nog steeds CHAdeMO. En nog steeds niet laden aan 100kW+
Dat is zeker en vast zo. Ik vermoed zelfs dat de gefacelifte Ioniq de Leaf kan voorbijsteken als je alle factoren in rekening brengt. De Leaf 2 had idd 150 kW CCS moeten hebben en een mooier interieur. En ik dacht dat hij efficiënt was, tot je met de Kona rijdt :) Die e-pedal is wel heel handig, maar het is iets dat hij sowieso moest hebben zonder dat er zoveel tam-tam rond gemaakt werd. Technisch is e-pedal helemaal niet moeilijk om te realiseren.

Bovenaan