Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

Tesla Model 3

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Zou er graag eens mee rijden, maar het gebrack aan een hatch/liftback kan er voor mij moeilijk in.

Is die instapversie die enkel in het geheim bestaat ook buiten de US te bestellen? Hoeveel kost die dan in Belgie?

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Zou er graag eens mee rijden, maar het gebrack aan een hatch/liftback kan er voor mij moeilijk in.

Is die instapversie die enkel in het geheim bestaat ook buiten de US te bestellen? Hoeveel kost die dan in Belgie?
Volgens mij hebben ze de Standard Range nooit geleverd in België. Ik geloof dat het in de VS ondertussen ook al gedaan is?

Ze hebben wel een tijdje een Long Range RWD (off the menu) geleverd in België, maar dat zou nu ook gedaan zijn.

De goedkoopste nu is Standard Range Plus (RWD). De eerste leveringen worden deze zomer verwacht in België. Die kost 47.800€.

Dus ja, de "35.000$" Model 3 was wel een beetje een illusie :)

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
In de VS kan je de $35k wel nog bestellen, maar enkel in een winkel, niet online, en je moet weten dat hij bestaat, en dan krijg je Standard Range Plus waar ze enkele dingen softwarematig beperken. Dus geen illusie, maar wel zeer goed weggestoken. Ik zou het interessant vinden als iemand in Belgie die zou proberen bestellen en zien wat er mogelijk is, en tegen welke prijs.

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
In de VS kan je de $35k wel nog bestellen, maar enkel in een winkel, niet online, en je moet weten dat hij bestaat, en dan krijg je Standard Range Plus waar ze enkele dingen softwarematig beperken. Dus geen illusie, maar wel zeer goed weggestoken. Ik zou het interessant vinden als iemand in Belgie die zou proberen bestellen en zien wat er mogelijk is, en tegen welke prijs.
Ik weet dat het zo geweest is, maar ik dacht dat het weer gedaan was, maar ik kan verkeerd zijn.

Anyway, die auto is denk ik zo kaal dat je er niet blij van wordt :)

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Ze hebben recent de prijs van at basismodel verhoogd van 34.995 naar 35.195, dus dan moet ie nog te krijgen zijn he :)
En dat kaal, ja, het is niet de best uitgeruste versie, maar 't is nu ook weer geen doos met stuur en 4 wielen. Je hebt iets minder range dan de Plus, wat minder power, de autopilot is uitgezet en zo, maar 't is wel nog steeds een nette auto hoor.

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Als ik ooit eens 2 minuten tijd heb, zal ik eens horen in de Tesla shop ;)

Raf

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Dus ja, de "35.000$" Model 3 was wel een beetje een illusie :)
Vergeet hierbij wel niet de kanttekening te maken dat de prijzen in de VS altijd ex BTW en ex invoertaksen zijn De invoertaksen zijn nationaal in de VS niet zozeer van toepassing, maar de BTW is in elke staat verschillend.
Dus 35k$ + invoertaks + BTW = prijs in België.

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
Wel, die dollar prijs komt inderdaad nog tax bij en zo, maar dankzij de omzetting naar Euro ligt die prijs in princiepe niet zo ver uiteen.

Bovenaan