Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

Kia Niro PHEV

Jeff

New member
Lid geworden
11 jun 2019
Mijn schoonzoon heeft een Niro PHEV gekocht, ongeveer 6 maanden geleden. met een e bereik van +/- 50km. Heeft ondertussen ook zonnepanelen laten leggen, en 3X getankt op 10.000 km. Spijtig hij had hem juist als de Niro ev beschikbaar werd anders had hij die gekocht. Maar hij is toch super blij met zijne PHEV.
Voor hem nooit meer een ice.

Surya

Active member
Lid geworden
11 jun 2019
De levertijd van de Niro EV was hem mogelijks zwaar tegen gevallen

Jeff

New member
Lid geworden
11 jun 2019
Dat was misschien minder erg, zijn technische controle was nog ongeveer 1 jaar geldig voor zijne ice. Alleszins 1 diesel minder.

Juan

New member
Lid geworden
12 jun 2019
Mijn schoonzoon heeft een Niro PHEV gekocht, ongeveer 6 maanden geleden. met een e bereik van +/- 50km. Heeft ondertussen ook zonnepanelen laten leggen, en 3X getankt op 10.000 km. Spijtig hij had hem juist als de Niro ev beschikbaar werd anders had hij die gekocht. Maar hij is toch super blij met zijne PHEV.
Voor hem nooit meer een ice.
Kan dit alleen maar beamen. Ik rijd sinds eind januari met een Niro PHEV (leasing), en na ruim 14000 km staat het verbruik op 1,5 liter/100 km. En dat is inclusief een 2000km-lange reis op-en-af naar Zwitserland. De vorige tankbeurt zelfs afgeklokt na 5000 km met 1 tank (0,8 liter/100 km) :cool:
Moet wel zeggen dat hij thuis altijd opgeladen wordt en ook onderweg wordt er maximaal publiek geladen...
Qua range haal ik er makkelijk 45-50 km uit, en zonder snelweg zelfs 55-60 km. Record is 65 km.

Achteraf bekeken zou een eNiro ideaal zijn, maar die was op moment van bestellen nog niet beschikbaar.

Bovenaan