Beste,
hoe kan een omploffingsmotor werken;;;in feite nooit !
Omdat: de reactie H2 + O2 is geen omploffing maar een implosie in de cylinder.
Ik verklaar me nader,
Waterstof voor aandrijving van wagens :twee methodes.
-fuel cell's(alle H2 auto's rijden hierop)
-explosiemotor...volgens mij kan dat niet om de volgende reden.
Verbranding van H2 met zuurstof is geen explosie maar wel een implosie(dus het tegenover gestelde).
2H2 + O2 --- 2H2O zijnde 36 gr gas (2 x 2gr + 2 x 16gr)
volgens het getal van Avogadro is een H2 =22.4 liter en O2 ook 22.4 liter
Dus 2 x 22.4 l voor de waterstof en 1 x 22.4 l voor O2 =67.2 liter volume.
we laten het branden(reageren op hoge temperatuur)en wat krijgen we dan,een vacuum (0 atmosfeer)en 36 gr water.
waar haalt hier een een onploffingsmotor zijn kracht ?????. Laat het me AUB direct weten !
Internet staat vol met valse info over dit onderwerp,echt vol met leugens.Ook op Egear!
Fuel cell's is er nog veel werk te doen.Reeds 40 j geleden kocht ik een aandeel dat werkte op fuel cell's , oa. "manhatten scientific "in the US, en ging ineens failliet,dag dollars .Alleen de naam werd nog gebruikt omdat die mooi klonk.
Feul cell's zijn enorm complex,zeer laag rendement,niet betrouwbaar en zwaar en kosten veel geld.
Als de technologie omtrent fuel cell's niet sterk verbeter is het alleen een experimentele fase,dus ook het gebruik van waterstof voor de auto.
Dus voor mij Adieu waterstof (adieu =tot bij God)
hopelijk ben ik verkeerd,maar wetenschap is geen geloof (geloof = zonder bewijs)
toch nog een fijne dag beste Maten
hoe kan een omploffingsmotor werken;;;in feite nooit !
Omdat: de reactie H2 + O2 is geen omploffing maar een implosie in de cylinder.
Ik verklaar me nader,
Waterstof voor aandrijving van wagens :twee methodes.
-fuel cell's(alle H2 auto's rijden hierop)
-explosiemotor...volgens mij kan dat niet om de volgende reden.
Verbranding van H2 met zuurstof is geen explosie maar wel een implosie(dus het tegenover gestelde).
2H2 + O2 --- 2H2O zijnde 36 gr gas (2 x 2gr + 2 x 16gr)
volgens het getal van Avogadro is een H2 =22.4 liter en O2 ook 22.4 liter
Dus 2 x 22.4 l voor de waterstof en 1 x 22.4 l voor O2 =67.2 liter volume.
we laten het branden(reageren op hoge temperatuur)en wat krijgen we dan,een vacuum (0 atmosfeer)en 36 gr water.
waar haalt hier een een onploffingsmotor zijn kracht ?????. Laat het me AUB direct weten !
Internet staat vol met valse info over dit onderwerp,echt vol met leugens.Ook op Egear!
Fuel cell's is er nog veel werk te doen.Reeds 40 j geleden kocht ik een aandeel dat werkte op fuel cell's , oa. "manhatten scientific "in the US, en ging ineens failliet,dag dollars .Alleen de naam werd nog gebruikt omdat die mooi klonk.
Feul cell's zijn enorm complex,zeer laag rendement,niet betrouwbaar en zwaar en kosten veel geld.
Als de technologie omtrent fuel cell's niet sterk verbeter is het alleen een experimentele fase,dus ook het gebruik van waterstof voor de auto.
Dus voor mij Adieu waterstof (adieu =tot bij God)
hopelijk ben ik verkeerd,maar wetenschap is geen geloof (geloof = zonder bewijs)
toch nog een fijne dag beste Maten