Welkom!

Door je in te schrijven kan je vragen stellen
en discussiëren over elektrisch rijden.

Inschrijven

EDI (Electric by D'Ieteren) goede keuze voor laadpaal?

MiK13

New member
Lid geworden
1 sep 2020
In februari mijn EV besteld bij Audi en uiteraard zeer tevreden toen ik hoorde dat de levering half augustus ging gebeuren itt het voorspelde november.

Echter heb ik me bij de keuze van laadpaal -tot mijn spijt- laten leiden door de aanbieding van Audi/EDI waar tot eind dit jaar de laadpaal gratis is maar de plaatsing betaald moet worden. Zoals besproken in de garage zou er zo'n 2 maanden voorafgaand aan levering vd wagen een homecheck gebeuren waarna, na goedkeuring van de offerte, de plaatsing zou plaatsvinden voor levering vd wagen.

Niets blijkt minder waar: na een moeilijke initiele communicatie eindelijk een afspraak voor de home check gekregen 2 weken na het verkrijgen vd wagen. Daags nadien en enkele telefoontjes later om de offerte helemaal correct te krijgen (wat ook al een opgave was), keur ik de offerte goed.

Ondertussen zijn we zo'n 10 dagen later en 3 weken na levering vd wagen en nog steeds is er geen enkele melding van een plaatsingsdatum van de paal. Telefonisch contact leert alleen dat ze hier geen info over kunnen geven maar dat ik gecontacteerd zal worden, wanneer...? Bij mijn plaatselijke garage geeft men ook niet thuis (2x gemaild zonder antwoord) en vandaag opnieuw telefonisch contact opgenomen met EDI waar men zelfs niet meer op neemt. Ondertussen ben ik genoodzaakt mijn wagen reeds 3 weken via stopcontact te laden!

Zijn er hier nog mensen met deze geweldige ervaring en is dit bij andere leveranciers ook zo?

MiK13

New member
Lid geworden
1 sep 2020
Nieuwe dag, nieuwe moed: nog maar eens gebeld richting EDI en deze keer wel iemand aan de lijn gehad. De behulpzame dame ging er voor zorgen dat mijn ticket bovenaan zou terecht komen.

En zowaar, enkele minuten later kreeg ik een mail met link naar de installatieagenda. Met enig optimisme klikte ik de link open om er dan achter te komen dat de eerste installatiedatum 8 okt, oftewel 2 maanden na levering wagen, zou zijn ?!?!?!?

Dit is een regelrechte schande: eerst wordt men gelokt richting EDI met valse beloften (plaatsing voor levering) om er dan achter te komen dat dit eigenlijk 2 maanden later is!! Moest ik dit op voorhand weten dan had ik de kans gehad zelf reeds alles in orde te brengen en zat ik nu niet constant te prullen met stopcontacten en ICCB dozen....

MiK13

New member
Lid geworden
1 sep 2020
Weer een nieuwe dag en eindelijk wat goed nieuws: telefoontje van EDI gekregen met de melding dat mijn plaatsing een maand vervroegd kan worden. Het lijkt er op dat de interventie van mijn plaatselijke dealer geholpen heeft.

Hopelijk eind goed al goed, maar we gaan het vel van de beer nog niet verkopen tot mijn eerste kW's gevloeid hebben.

Wordt vervolgd...

Didier

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
11 jun 2019
Weer een nieuwe dag en eindelijk wat goed nieuws: telefoontje van EDI gekregen met de melding dat mijn plaatsing een maand vervroegd kan worden. Het lijkt er op dat de interventie van mijn plaatselijke dealer geholpen heeft.

Hopelijk eind goed al goed, maar we gaan het vel van de beer nog niet verkopen tot mijn eerste kW's gevloeid hebben.

Wordt vervolgd...
Alles komt goed, met tijd en geduld. Ik ben benieuwd naar het vervolg 👍

Bovenaan