En dat bevalde prima moet ik zeggen. Vrijdag avond gaan halen maandag morgen terug binnen brengen.
Bij het "starten" aan de garage viel mij direct op dat er met een volle batterij maar 100Km range op de teller stond. Na het opzetten van de verwarming gingen daar nog enkel kilometers van af. Maar goed wat me direct opviel was het kraken van de remmen als je maneuvreerde, natuurlijk je hoort geen motor dus alle bijgeluiden komen dan naar boven

Zaterdag werkdag dus een 15tal minuutjes voor vertrek de verwarming al op gezet met de afstandbediening (Moet je natuurlijk wel de temperatuur wat hoger zetten wil je een lekker warme cabine hebben

Bij verschillende klanten langs gaan en dan belde er nog eentje wat verder weg en nog maar voor 55Km prik. Wat gegokt hoever het zou zijn en ik dacht wel dat het zou gaan, extra zuinig gaan rijden en met de verwarming af zou het moeten lukken, en dat ging inderdaad ik had bij thuiskomst nog 15Km over. Dus weer aan de stekker verwarming extra hoog voor morgen vroeg.
Zondag 135Km range bij vertrek en lekker warm. Testritje met de vriend van mijn dochter waarbij de Eco al direct af ging en dat gaat natuurlijk veel vlotter maar dan gaan de tegoed kilometers er ook extra snel af natuurlijk. S'avond nog een toertje met Pa. Dat die dit nog meemaakt haha. rijd wel lekker stil net een golfkarretje... als oud automonteur heeft hij nog eens een blik op de motor geworpen en hoofdschuddend de kap maar weer dicht gegooid. Terug naar huis en weer aan de stekker.
Maandag om 7:30 de autostrade op en het wagentje terug gaan brengen. Lekker in de spits, hiervoor zou hij moeten dienen. Gewoon achter de eerste de beste camion blijven rijden (doe ik altijd ook met mijn Fiat Ducato met 160PK) het gaat toch niet sneller en rustig en relaxt stap ik bij de Nissan dealer uit. Een kleine 200Km heb ik gereden met een verbruik van 19,9kWu/100Km. Komt overeen met 120Km range.
Hoe bevalt dat nu? Ik vond echt fijn rijden. De zithouding is prima. Het interieur is wel erg plastiekerig zonder dat het kraakt en piept, hopelijk blijft dit ook na enkele 10000den kilometers. En de handrem staat aan de verkeerde kant, wel in het midden maar naast de passagiersstoel. De centrale klok geeft al de info die je nodig hebt. En de cruise control werkt erg fijn, als een sport joystick om te versnellen en vertragen. De andere knopjes op het stuur zijn erg klein en ik had mijn bril nodig om te zien waarvoor ze dienden. Je rijd er erg relaxt mee zoals al gezegd. Al zit je toch altijd die range in het oog te houden (waarschijnlijk mindert dat wel als je er wat meer aan gewoon bent). En je rijd er trager mee dan met een gewone auto. Maar je kan er vooral in het drukke verkeer netjes mee volgen. Als je ergens snel wil zijn mag het niet te ver zijn vrees ik. De laadruimte is voldoende groot en de twee schuifdeuren compenseren dan weer de geringe hoogte.
Ga ik hem kopen? Ik denk het toch niet. De 120Km effectieve range zou in theorie voor mij voldoende moeten zijn, maar trek daar nog wat kilometers af met een beladen vrachtruimte en dan kom ik vroeg of laat in de problemen. 50 Extra kilometers zouden mij over de streep kunnen trekken. Zou de e-NV200 ook een zwardere batterij krijgen in de nabije toekomst?
Vond het ergens toch wel jammer dat ik de oude (vertrouwde) diesel weer in gang moest trekken, en ratelend en klapperend zijn we maar weer aan een nieuwe werkweek begonnen. Jammer dat er niet meer keuze is in elektrische bedrijfswagens.