Laden in Frankrijk

Openbare laadpunten, hoe ze te vinden (handige websites, apps, ...), ICE issues, Tesla Superchargers, snelladers, Fastned, ...

Laden in Frankrijk

Berichtdoor Surya » 14 nov 2017 17:46

Afgelopen weekend ging ik voor een lang weekend met de ZOE naar Newent in the UK. Daarvoor vertrouwde ik uiteraard op het Ecotricity netwerk. Dat is sinds mijn vorige reizen nog verbeterd: meer laders per locatie, en deze keer werkten ze allemaal zonder mankeren. Top materiaal!

Op weg naar Calais ging ik voorheen steeds in De Panne bij Blue Corner laden. Omdat dat nogal traag ik zocht ik naar een snellere lader. Ik vond er een langs de snelweg in Steenvoorde (noord Frankrijk). Het is een triple head snellader die met de NewMotion en PlugSurfing kaarten bruikbaar is. Het activeren met de pas werkte vlekkeloos, maar eens de lader met de auto moest communiceren gebeurde er helemaal niets. De helpdeks kon niet helpen.

Met onze laatste KMs range nog tot in Poperinge geraakt en daar bij Blue Corner geladen aan 22kW. Beide plaatsen aan de paal waren uiteraard geICEd, dus voor het fietsenrek moeten parkeren om te kunnen laden. Bijgevolg moest ik dus ook in de auto wachten ipv een wandelingetje te kunnen maken. Pfff!

Nuja. Ik kan alleen maar zeggen: van alle netwerken die ik reeds gebruikt heb, is er geen enkel zo betrouwbaar als dat van Ecotricity. Waarom kan zo iets hier niet?
ZOE ftw!
Surya

Keer terug naar Openbaar laden