Amai, 't was weer feest

Openbare laadpunten, hoe ze te vinden (handige websites, apps, ...), ICE issues, Tesla Superchargers, snelladers, Fastned, ...

Amai, 't was weer feest

Berichtdoor Surya » 30 okt 2018 17:53

Gisteren enkele leuke dingen meegemaakt

1ste snellader bezet door een Audi A3 e-tron die uiteraard helemaal niet aan 43kW kan landen. Ik zie het in dit geval meer als een fout van Allego aangezien ze er geen tragere AC lader bij hebben gezet voor plug-ins
2de lader was helemaal geen 22kW zoals aangegeven
3de lader werkte
4de lader was alweer een 43kW bezet door een PHEV (een BMW deze keer) terwijl er, no joke, meer dan 10 (ik schat bijna 20 eigenlijk) vrije 22kW AC laders vrij waren van de zelfde uitbater. De eigenaar even vriendelijk aangesproken en hem er op gewezen. Zijn antwoord: "Ze waren daarnet allemaal vol". Juist ja. Hij unplugt. Blijkt dat de kabel kapot is en enkel de DC kabels bruikbaar zijn.
5de lader stond een i3 zo geparkeerd zodat ik er niet naast kon omdat de kabel niet lang genoeg was. Hij was zo vriendelijk iets op te schuiven, maar netjes in de parkeerplaats gaan staan was blijkbaar niet aan de orde. Nuja, toch kunnen laden.
6de lader was volgens de app in gebruik. Hij bleek echter helemaal uit te staan.
7de lader werkte naar behoren maar maakte wel een opvallend vervelende fluittoon

Dit waren allemaal Allego laders. Over het algemeen werken ze goed, maar dit was behoorlijk vervelend. Ik heb hen vriendelijk op de hoogte gesteld van de defecten.
ZOE ftw!
Surya

Re: Amai, 't was weer feest

Berichtdoor Didier » 03 nov 2018 21:04

Heb je weet van kaartjes die je achter de ruit kan leggen om een en ander uit te leggen aan de PHEV en Combustion Engine bestuurders?
Didier
Site Admin

Re: Amai, 't was weer feest

Berichtdoor Surya » 05 nov 2018 08:02

Ja, maar ik heb er geen. Moet ik eens werk van maken. Maar het grootste probleem was toch de betrouwbaarheid van de laders zelf!
ZOE ftw!
Surya

Keer terug naar Openbaar laden