Openbare laadplaatsen

Openbare laadpunten, hoe ze te vinden (handige websites, apps, ...), ICE issues, Tesla Superchargers, snelladers, Fastned, ...

Re: Openbare laadplaatsen

Berichtdoor Jeff » 13 maart 2018 06:40

Ben daar gisteren nog eens langs gereden, en de Luminus laadpaal aan het Q8 station in Oostende is nog steeds niet gemaakt.
Jeff

Berichtdoor Noël » 17 maart 2018 16:20

Vorige maand gelanden aan de nieuwe snellader in Ranst. (Luminus) : € 0.33 /kWh

Toch veel voordeliger dan Allego (Wommelgem) € 0.69 /kWh

https://edfluminus.edf.com/nl/edf-lumin ... -decathlon

Incl 21% btw
Noël

Berichtdoor Rob_yah » 12 sep 2018 17:26

Om een succesverhaal te maken van de elektrische auto is er dringend één maatregel nodig: de batterij moet gestandardiseerd worden, en vlot verwisselbaar zijn. Vervolgens moeten de tankstations uitgerust worden met een voorraad opgeladen batterijen (alsook, idealiter, een oplaadinstallatie). Zodoende wordt het opladen een zaak voor de professionelen, en moet automobilist zich niets meer aantrekken van beperkte autonomie of beschikbare laadpalen.
Rob_yah

Berichtdoor Surya » 26 sep 2018 12:05

Ik denk niet dat dat nodig is, en ik weet niet of er een economisch haalbaar model mogelijk is met battery swaps
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor Didier » 03 okt 2018 13:01

Rob_yah schreef:Om een succesverhaal te maken van de elektrische auto is er dringend één maatregel nodig: de batterij moet gestandardiseerd worden, en vlot verwisselbaar zijn. Vervolgens moeten de tankstations uitgerust worden met een voorraad opgeladen batterijen (alsook, idealiter, een oplaadinstallatie). Zodoende wordt het opladen een zaak voor de professionelen, en moet automobilist zich niets meer aantrekken van beperkte autonomie of beschikbare laadpalen.

Batterijswaps zijn al geprobeerd door het Israëlische bedrijf Better Place. Die zijn in 2013 failliet gegaan. Misschien waren ze te vroeg, maar ik vermoed dat dit geen haalbaar model is. Ook Tesla heeft er al mee geëxperimenteerd.

Voldoende en vlot toegankelijke laadpalen, in combinatie met thuisladen (voor wie het mogelijk is), lijkt me nog altijd een beter idee.
Didier
Site Admin

Berichtdoor Surya » 03 okt 2018 14:25

Inderdaad. Zeker nu we richting the 150kW en meer gaan. Dat is behoorlijk snel. Als je elke 200/300km eens 20 minuutjes moet gaan laden, denk ik niet dat vele mensen daar nog heel moeilijk gaan over doen.
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor john0032 » 18 okt 2018 15:57

Ook Apple en Samsung maken intussen de batterijen niet meer wisselbaar. Voor een stuk omdat je dan eerder geneigd bent een nieuwe telefoon te kopen als de batterij stuk is, een stuk ook omdat ze grotere batterijen kunnen bouwen als die niet wisselbaar moet zijn...

Voor e-scooters zou er wel aan wisselbare gewerkt worden. Bij die is het bereik minder een issue..
john0032

Vorige

Keer terug naar Openbaar laden