Openbare laadplaatsen

Openbare laadpunten, hoe ze te vinden (handige websites, apps, ...), ICE issues, Tesla Superchargers, snelladers, Fastned, ...

Re: Openbare laadplaatsen

Berichtdoor Noël » 16 mei 2017 09:49

Nieuws voor Limburg:

We hebben goed nieuws voor jou en alle andere e-rijders in dit gebied. Halverwege dit jaar zal er in ieder geval bij Zolder een snellader operationeel zijn. Verder zijn we met nog 3 andere locaties bezig en die zullen later dit jaar gereed zijn. Binnenkort dus meerdere opties!
Noël

Berichtdoor Noël » 02 jun 2017 10:25

Fastned in België

2 juni 2017

Fastned heeft een raamovereenkomst getekend met Van der Valk Hotels & Restaurants voor de bouw van snellaadstations in Nederland en België. Hiermee zet Fastned een volgende stap in de realisatie van haar Europese netwerk. Partijen hebben enkele tientallen locaties op het oog bij Van der Valk Hotels & Restaurants in zowel Nederland als België.

Ik denk niet dat deze in de 'snellaadwoestijn Limburg' een hotel hebben? :-(
Noël

Berichtdoor Surya » 13 jun 2017 16:40

Wanneer gaan ze nu eens werk maken van snelladers langs de snelwegen? He hoort nieuws over grote hoeveelheden tragere laders in steden (zeker nuttig) en snelladers hier en daar, maar niet systematisch langs de snelwegen zoals in de UK. Waarom kan dat hier nu niet? Dat is net wat we het meeste nodig hebben!
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor Didier » 25 jun 2017 23:02

Hoor ik daar enige frustratie? :) Ben je recent zonder stroom gevallen?
Didier
Site Admin

Berichtdoor Surya » 26 jun 2017 09:23

Neen. Ik heb er zelden last van. Maar het moet toch duidelijk zijn: openbaar laden doe je vooral bij lange afstanden. Lange afstanden gaan over de snelweg. Daar wil je dus kunnen laden.

In 't buitenland lijken ze dat door te hebben, ik België moet je altijd de afrit naar 't centrum van de stad nemen om daar in een ondergrondse, betalende parking te gaan laden aan lage(re) snelheden.

Ik sta trouwens op de wachtlijst voor de ZOE 41kWh batterij, binnenkort geraak ik dus dubbel zo ver :)
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor scara » 01 jul 2017 19:39

Surya schreef:Ik sta trouwens op de wachtlijst voor de ZOE 41kWh batterij, binnenkort geraak ik dus dubbel zo ver :)

Tof, lange wachtrij?
Vandaag eentje zien rijden in Oostende, blijft een charmant doch normaal uitziend autootje :)
scara

Berichtdoor Surya » 03 jul 2017 07:34

scara schreef:lange wachtrij?

Da's niet duidelijk. Mijn garagist ging proberen me voorrang te geven gezien het feit dat ik de auto gebruik voor internationale reizen
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor Noël » 27 aug 2017 20:33

Blijkbaar zijn er in Ranst 2 snelladers in aanbouw aan het tankstation Q8.
Ze zijn nog ingepakt in zwarte plastiek. :!:

(Staan niet op de site van Fast E.)
Noël

Berichtdoor Noël » 30 dec 2017 16:26

Heeft iemand een idee waar ik de maximale laadsneleheid van mijn Kia Soul kan vinden?

Nu ze beginnen met laadpalen boven de 50 kW?

Ik heb vroeger ergens een artikel gelezen dat Kia zelf laapalen wou plaatsen van 100 kW aan hun dealers ...
En dat de laadtijd voor de Soul van (l0 -> 80%) van 33 naar 25 min. zou gaan.
Noël

Berichtdoor Jeff » 05 maart 2018 07:30

Ben eens gaan kijken naar de Luminus laadpaal aan het Q8 station te Oostende.
Hij is al defect hij staat er amper 3 maand, en weet niet hoelang hij al defect is?
P.S. Weet niet hoe ik hier een foto kan bijplaatsen. Didier als ge wilt kan ik u de foto opsturen.
Jeff

VorigeVolgende

Keer terug naar Openbaar laden