BMW i8 [enhanced sound]

Heb je een elektrische auto (BEV, PHEV, FCEV), fiets of motorfiets getest? Post hier je verslag.

BMW i8 [enhanced sound]

Berichtdoor Didier » 18 aug 2015 20:31

Olé, na 2 jaar geilen op showroom en autosalon modellen heb ik eindelijk een uurke kunnen rijden met de i8. Niet lang genoeg voor een complete review maar ik wil het even hebben over de 'enhanced sound'. Daar was ik immers enorm nieuwsgierig naar!!

De i8 stuurt immers motorgeluid door het hifi-systeem om de 3-cilinder wat stoerder te doen klinken. Tot m'n verbazing voelt dat ook redelijk sensationeel aan, vooral in Sport mode!

Bij stilstand "revven" met je raam open klinkt dan weer minder ruig. Bij stilstand heb je immers geen geluid door de boxen, en dan klinkt de kleine 3-cilinder... wel, als een kleine 3-cilinder.

Verder echt een zalige, unieke wagen maar voor meer details verwijs ik naar m'n rijtest in oktober. Dan kan ik 'em eens een hele dag op de rooster leggen!

Instappen moet ik nog wat oefenen :p -->

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Didier
Site Admin

Re: BMW i8 [enhanced sound]

Berichtdoor Surya » 18 aug 2015 22:24

Zelf heb ik nooit gesnapt wat mensen aan motorgeluid vinden. Mij stoort het vooral, zeker nu ik een EV gewend ben. Ik zou dit dus ook wel eens willen proberen, maar ik denk niet dat ik er veel zal aan vinden :)
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor Didier » 18 aug 2015 22:41

Surya schreef:Zelf heb ik nooit gesnapt wat mensen aan motorgeluid vinden. Mij stoort het vooral, zeker nu ik een EV gewend ben. Ik zou dit dus ook wel eens willen proberen, maar ik denk niet dat ik er veel zal aan vinden :)

Aan het motorgeluid van 95% van het Belgische wagenpark vind ik persoonlijk ook niets. Diesels maken vooral een hoop herrie en kleine benzinemotoren klinken ook niet echt spannend. Dan kan je beter niets horen.

Maar in het exclusieve segment zijn er qua motorgeluid heel wat pareltjes op de markt! Mijn ideale garage ziet er dan ook als volgt uit: een Smart ED voor de doordeweekse verplaatsingen door de stad en een Ferrari/Aston Martin/... voor fun. *Droomt verder*
Didier
Site Admin

Berichtdoor Surya » 19 aug 2015 07:12

Tja, mij doet dat helemaal niets zo'n autos. Als ik dan toch een sportwagen zou willen, dan zou 't een compacte moeten zijn. Een Tesla Roadster ofzo :)
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor Didier » 19 aug 2015 12:55

De gustibus, coloribus et mulieribus non est disputandum ;)
Didier
Site Admin

Berichtdoor Surya » 20 aug 2015 13:58

Zeker niet, maar mensen zo google translate doen gebruiken, het zou verboden moeten zijn :)
ZOE ftw!
Surya

Berichtdoor Didier » 23 aug 2015 00:29

In het Nederlands klinkt het zo lullig :)
Didier
Site Admin

Berichtdoor Jaimie » 11 apr 2016 06:01

Surya : gelijk heb je , maar ik spreek geen Latijn en totaal geen idee wat het betekent ;-)

ik ken een zaakvoerder die reeds op circuit heeft gereden met een I8 , zodra batterij geen juice meer heeft is de FUN er wel af. je verliest zo'n 1/3 van je totale vermogen. en dat is heel goed merkbaar.
vind het wel een sublieme (sportwagen) maar verkies dan toch andere configuratie (fisher karma benzine generator concept) of den Tesla natuurlijk ;-)
Jaimie

Berichtdoor Didier » 12 apr 2016 12:16

Ondertussen heb ik de i8 uitgebreid getest: http://www.egear.be/bmw-i8-rijtest/

Ik vind het nog altijd een speciaal ding, maar ik zou zelf toch iets anders kopen mocht ik 150k uitgeven.
Didier
Site Admin

Keer terug naar Testverslagen