Vreselijk!

Algemene zaken over elektrische auto's die niet thuishoren in andere subfora. Ook nieuws kan je hier posten.

Vreselijk!

Berichtdoor Surya » 11 feb 2016 11:15

Ik deed m'n ZOE binnen voor het jaarlijkse onderhoud, maar ze zouden ook eens kijken naar wat kleine mankementjes. Toen mijn vrouw de auto gisteren wou ophalen merkte ze dat de cruise control niet meer werkte, dus ging ze terug. Omdat ze het probleem niet meteen konden oplossen, boden ze een vervangwagen aan. Natuurlijk hadden ze geen electrische. Dus een Clio gekregen, een naft. Niet automatisch. Niet simpel om na 2 jaar full electric de overstap te maken. Man, wat voelt dit aan als een stuk oud schroot uit de vorige eeuw. Lawaai, gedaver en het trekt op voor geen meter. Mijn C2tje van 2006 trok nog beter op. Zelfs schakelen bij 4000 toeren doet daar niets aan. En zuinig is het ook al niet, zelfs niet als je snel schakelt. Vreselijk!
Voor mijn vrouw is het nog erger. Zij heeft enkel leren rijden met de C2, meteen na haar examen hebben we die verkocht. Ze heeft dus 2 jaar ervaring in een EV, nauwelijks met een handgeschakelde auto.
De wagen is gratis, maar dat klopt uiteraard niet. We moeten hem halfvol terug brengen. Dat wil zeggen dat we benzine moeten betalen. Onze stroom is, dankzij de zonnepanelen, gratis. Dus dat is een extra kost waar we niet blij mee zijn. Bovendien hebben we er geen benul van hoeveel we moeten tanken om half vol te zijn. Hoe moet je nu zo iets inschatten? Teveel tanken willen we uiteraard niet! Waarom doen ze dat niet gewoon 'tank hem vol'? Zou dat te simpel zijn?

Garages zouden voor gelijkwaardige vervangwagens moeten zorgen. Dat wil zeggen: min of meer even practisch, maar ook met een vergelijkbare rij ervaring. En dat wil zeggen dat voor een EV enkel een EV een vervangwagen kan zijn.

Ja, 't is een first world problem, maar het is echt vreselijk om mee te rijden!
ZOE ftw!
Surya

Keer terug naar Algemeen & Nieuws